بوتاکس یک نوع داروي پروتئيني میباشد که از باکتري کلستريديوم بوتولينيوم بدست می آید و مورد تاييد FDA مي باشد.

در میان تمامي روشهای زيبايي در دنيا بوتاکس مقام اول را دارا میباشد.

در ابتدا از بوتاکس براي درمان بلفارواسپاسم (بسته شدن غير ارادي پلک) استفاده میشد و س از آن کاربردهای بیشتری از آن در ديگر درماني و زيبايي يافت شد تا جاييکه امروزه بالاترين و بي رقيب ترين کاربرد و طرفدار را در عرصه زيبايي در دنيا به خود اختصاص داده است.

با گذشت زمان در قسمت بالايي صورت خطوط چروک پدیدار میشوند. دليل آَشکار شدن اين خطوط بويژه در ناحيه پيشاني ،خط اخم و خطوط دور چشم ، بيش فعالي و انقباضات مکرر عضلات زيرين آنها مي باشد که درصورت درمان بموقع، مانع از تبديل خطوط موقت (حالت ميميکي صورت مانند لبخند زدن ، اخم ، تعجب و ..) به خطوط دائم (که در حالت ساکن هم وجود دارند) مي شوند.

با تزريق کردن بوتاکس مي توان از انقباض عضلات و ايجاد چروک در ناحيه پيشاني، خط اخم و خطوط دور چشم پيشگيري و چين و چروکهاي اطراف چشم را درمان کرد و باعث بوجود آمدن چهره اي جوان تر ، شادابتر و جذابتر شد.

اثر بوتاکس به طوري است که پيام هاي عصبي که به ماهيچه هاي اطراف محل تزريق مي روند را، مسدود مي کند.

بنابراین باعث شل شدن این ماهيچه ها شده و فعاليت آنخا را نیزکم تر خواهد کرد، بدين صورت اثر آن ها بر روي پوست مانند خط ها و چين و چروک ها نيز از بين خواهند رفت.

کاربردهاي بوتاکس

جلوگیری از چروک شدن و درمان چروک در سنين بالاتر.

از بین بردن خطوط ناحيه پيشاني.

هم پيشگيري و هم درمان خط اخم.

هم پيشگيري و هم درمان خطوط دور چشم.

بالا بردن ابرو(ليفت ابرو – بدون جراحي).

جلوگیری ازتعريق زیاد زير بغل و کف دست.

عوارض بوتاکس

اگر مارک و برند بوتاکس مورد استفاده معتبر باشد و توسط پزشک ماهر انجام بگیرد، تزريق بوتاکس هيچگونه عوارضي درپی نخواهد داشت.

روش انجام و ماندگاري بوتاکس

تزريق بوتاکس توسط پزشک و بصورت انجام ميشود. بعلت استفاده از سوزنهاي بسيار ظريف ، تزریق درد ي ندارد و بهمين علت احتیاجی به بيحسي نمیباشد.

پس از ضدعفوني پوست صورت، پزشک با استفاده از سرنگ انسولين مقادير کمي از بوتاکس را به بالاي ابروها، پيشاني و اطراف چشم تزريق ميکند.

شخص مي تواند پس از تزريق بوتاکس به فعاليت هاي روزانه اش ادامه دهد.

مراقبت بعد از تزريق بوتاکس :

چهار ساعت اول آب نزنيد.

چهار ساعت اول دولا نشويد.

چهار ساعت اول سجده نکنيد.

چهار ساعت اول ماساژ ندهيد.

چهار ساعت اول نخوابيد.

در صورت هر گونه درد فقط استامينوفن ساده يا کديين استفاده شود.

تا يک هفته سعي کنيد رو به بالا بخوابيد.

در صورت بروز هر گونه مشکل با پزشک خود تماس بگيريد.

شماره تماس جهت هماهنگي: